![]() |
| الرئيس عبد الفتاح السيسي |
أكد الرئيس عبد الفتاح السيسي، أن الدولة لن تترك سيناء للإرهابيين، قائلا:"مش هنسيب سيناء، يا تبقى بتاعت المصريين يا نموت".
وأضاف السيسي في كلمة وجهها للشعب منذ قليل تعقيبا على أحداث سيناء الإرهابية: "مستعد أقف قدام الدنيا كلها طول ما انتو معايا، مقدرش أقاوم إلا بيكم".
وتابع:"الدول التي خاضت معارك ضد الإرهاب في أفغانستان والعراق كانت بتمشي وتسيب الإرهاب.. لكن في مصر إحنا مش هنسيب سيناء لحد .. يا تبقى سيناء بتاعت المصريين يا نموت".
المصدر : Nile Star News+الدستور
