![]() |
| معاناه أهل ارض اللواءعلى الكوبرى الجديد بعد غلق المزلقان |
تداول عدد من نشطاء موقعي التواصل الاجتماعي "فيس بوك" بالصور معاناة أهالي منطقة "أرض اللواء" بالمهندسين، بعد إغلاق "المزلقان" .
حيث يضطر الأهالي إلى صعود درجات "سلم" مشاة ضيق، مما يؤدي إلى حالة من الزحام الشديد.
و يقوم البعض الاخر من الشباب بتسلق الكوبري من خلال جدرانه .
وفى جروب ابناء ارض اللواء عبر الاهالى عن موقفهم وغضبهم الشديد من هذا الكوبرى الضيق الذى يعطى الفرصه للمتحرشين واللصوص بفعل ما يريدون وبمساعده الحكومه التى توفر لهم الاماكن المناسبه ليمارسو اعمالهم !!!
واليكم بعض التعليقات من ابناء ارض اللواء على جروب ابناء ارض اللواء
وفى جروب ابناء ارض اللواء عبر الاهالى عن موقفهم وغضبهم الشديد من هذا الكوبرى الضيق الذى يعطى الفرصه للمتحرشين واللصوص بفعل ما يريدون وبمساعده الحكومه التى توفر لهم الاماكن المناسبه ليمارسو اعمالهم !!!
واليكم بعض التعليقات من ابناء ارض اللواء على جروب ابناء ارض اللواء
Mohammed Omran و الله العظيم انا لا مهندس و لا ليا علاقه بالهندسه لكن او ما شوفت جسم الكبري و هو بيتركب قولت هيعمل كارثه
محمود أبوالناظر الواحد كره نفسه وهو بيعدي من ع السلم... غباء تخطيطي ما فيش ليه شبيه
Aly Farouk ده منظر مقرف والله لو حيوانات فى دوله محترمه مش هيتعمل فيها كده
المصدر : Nile Star News + يوتيوب

